Strona 1 z 1

Odpowiedni marketing strony internetowej w skrocie

: 03 gru 2017, 16:52
autor: mariusznowak
Wykonanie samej strony internetowej to już dzisiaj zdecydowanie za mało. Minęły już dawno czasy, w których strony internetowe samoistnie się pozycjonowały i osiągały bardzo dobre rezultaty bez nakładu pracy. Teraz sytuacja uległa diametralnej zmianie i wypromowanie strony internetowej nawet na stosunkowo mało konkurencyjne słowa kluczowe wymaga właściwej wiedzy i nakładu pracy.

Czemu tak jest i co uległo zmianie na przełomie tych lat?

Po pierwsze powiększyła się liczba firm w Internecie. Teraz praktycznie każdy biznes jest oparty o stronę internetową. Nie ma znaczenia, czy jest to lokalna pizzeria czy ogólnopolski producent drzwi. Każda z wymienionych firm posiada stronę internetową, która prezentuje jej ofertę w Internecie. Taki postęp wymusił zmiany w algorytmach wyszukiwarek i podejście do promowania strony internetowej. Nie wystarczy już wyłącznie stworzenie strony internetowej. Jest to dopiero początek. Następnym korkiem jest reklamowanie swojej strony internetowej. Metod reklamy jest kilka. Natomiast najbardziej popularną jest pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwarki. Polega ona na wybraniu odpowiedniego słowa kluczowego: strony internetowe lub zestawu haseł, na które strona internetowa powinna być wysoko w wynikach. Zazwyczaj strony internetowe są pozycjonowane na więcej niż jedno hasło. Do właściwej promocji strony internetowej należy wybrać ich przynajmniej parę. Dzięki takiemu podejściu, pozycjonowane strony internetowe osiągają znacznie wyższe rezultaty w wynikach wyszukiwań.

Kolejny sposób reklamy strony internetowej to marketing szeptany. Polega on na tworzeniu wpisów na różnego rodzaju portalach internetowych. Wpisy te mają zachęcić potencjalnych kontrahentów do odwiedzenia promowanej strony internetowej. Jeśli nasza firma jest producentem lub sprzedawcą unikalnego produktu, można umieszczać wpisy bez odnośników. Wtedy zachęcamy podczas dyskusji do samodzielnego znalezienia oferowanego przez naszą firmę produktu. Marketing szeptany to raczej uzupełnienie pozycjonowania strony internetowej. Znaczna część osób wyszukuje firm bezpośrednio w wynikach wyszukiwarek.

Kolejny rodzaj reklamy strony internetowej to różnego rodzaju portale społecznościowe. Najbardziej znany jest FaceBook, który daje znaczne możliwości reklamowe. Szczególnie przydatny dla stron internetowych, które oferują często kupowane produkty. Doskonale sprawdzi się do promocji ciuchów czy usług firm lokalnych. Gorzej już będzie z reklamą strony internetowej, która posiada w swojej ofercie niszowe usługi.